Precis som allergi

Jag rapar hemskt mycket just nu. Jag tror att det är för att mr H sitter och trycker på luftstrupen. Jag kan inte dricka ett glas vatten längre utan att rapa. Min man tror jag kommer RAPA upp mr H och det vore ju JÄTTEBRA om det blir så! Men i alla fall; i bilen idag lät det så här: Dottern (lite förebrående men med skratt i rösten): "Mamma, vad du RAPAR mycket!!!" Sonen (tittar strängt på sin lillasyster och säger med tillrättavisande tonfall): "Det kan ju inte HON hjälpa, att hon har CANCER!! Cancer är precis som allergi, en del bara får det!!!"
Tisa

Ja så kan man ju också se det. Jag har funderat en del på Mr H. Jag har förstått att det har med cancern att göra, men vad exakt står Mr H för?
Kram!

Ulrika

Hej. Mr H står för mr Hodgkins, alltså han som var den första som kartlade det som senare kallas Hodgkins lymfom som jag har. Jag tyckte det var lite coolt att bli ihågkommen för att man hittat en sjukdom. Det var ju jättebra att han gjorde och han stod ju självklart på "de godas sida" men jag lånar hans namn till min knöl. :-)

Tisa

Ahh ok, då förstår jag :)